Wednesday, June 22, 2011

با وجود تکرار آتش سوزیهای سریالی در جنگل های مریوان فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی، فقط یک حریق را تایید کرد


 بزرگنمایی


سبزپرس- گروه منابع طبیعی: در حالی که گروههای طرفدار محیط زیست در شهرستان مریوان شمار آتش سوزیهای هفته گذشته در جنگل های این منطقه را 5 مورد عنوان می کنند اما فرمانده یگان حفاظت از جنگلها و مراتع اظهارات برخی طرفداران محیط زیست در مریوان را کذب و نشر اکاذیب عنوان می کند.

سرهنگ تقی ایروانی ، فرمانده یگان حفاظت از جنگلها و مراتع در گفتگو با سبزپرس در پاسخ به این پرسش که چرا برای جلوگیری از وقوع حریق در جنگل های مریوان تدابیری اتخاذ نمی شود گفت: من خودم هفته گذشته از روز شنبه تا یکشنبه مریوان بودم و اینطور که انجمن سبز چیا ادعا می کند نیست . تنها یک مورد آتش سوزی در روز سه شنبه قبل به وقوع پیوسته که مساحت آن 4 هکتار بوده و علت حریق هم بی احتیاطی های یک کشاورز بومی منطقه بوده که شناسایی هم شده است اما دیگر هیچ حریقی در هفته گذشته اتفاق نیافتاده است .
وی افزود: حالا بعضی ها می آیند و این حریق را در عدد 10 ضرب می کنند و به همه اطلاع می دهند که اینجا این تعداد حریق در جنگل به وقوع پیوسته درحالی که تمامی مواردی که این دوستان در انجمن چیا به دیگران اطلاع رسانی کردند وقتی ما پیگیری کردیم دیدیم صحت نداشته است .
ایروانی افزود: برخی ها در صدد هستند تا برای مریوان امکاناتی را جذب کنند ولی این راهش نیست که اطلاعات غلط را نشر کنند و این یعنی نشر اکاذیب.
اما به رغم اظهارات فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی ، انجمن سبز چیا که سال گذشته بیشترین فعالیت ها را برای اطفای حریق در جنگل های مریوان انجام داده ، فهرست کاملی از جزییات آتش سوزی های هفته گذشته به همراه مجموعه ای عکس از این آتش سوزیها در اختیار سبزپرس قرارداده است که جهت اطلاع عموم و مسئولان سازمان جنگلها و مراتع منتشر می شود.  
آمار آتشسوزی جنگلهای مریوان و سروآباد در سال ١٣٩٠
؛١-جنگلهای اطراف روستای "وسنە"، در ١٧ کیلومتری جنوب شرقی مریوان. تاریخ: ١٨ خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ٧ هکتار
 ٢- جنگلهای اطراف روستای "ساوا"، در ٢٣ کیلومتری شمال غربی مریوان. تاریخ: ٢٠خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ٥٠٠ متر مربع .
٣جنگلهای اطراف روستای "بالک"، در ١٤جنوب شرقی مریوان کیلومتری مریوان. تاریخ  ٢٠ خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ٤ هکتار
 ٤- جنگلهای اطراف روستای "بالک"، در ١٤ کیلومتری جنوب شرقی مریوان. تاریخ: ٢١ خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: یکصد متر مربع .
 ٥- جنگلهای اطراف روستای "بیکەرە"، در ٢٠ کیلومتری جنوب مریوان. تاریخ: ٢٤ خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ٥ هکتار .
 ٦- جنگلهای اطراف روستای "نگل"، در ٦٣ کیلومتری شرق مریوان. تاریخ: ٢٤ خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ٥/١ هکتار.٧- جنگلهای اطراف روستای "وسنە"، در ١٧ کیلومتری جنوب شرقی مریوان. تاریخ: ٢٥ خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ١٠ هکتار  . 
  ٨- جنگلهای اطراف روستای "وسنە"، در ١٧ کیلومتری جنوب شرقی مریوان. تاریخ: ٢٦خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ٢هکتار .
 ٩-جنگلهای اطراف روستای "نگل"، در ٦٣ کیلومتری شرق مریوان. تاریخ: ٢٦ خرداد. مساحت جنگل سوختە شدە: ٥٠٠ متر مربع.      

http://isdle.ir/news/index.php?news=6053

No comments:

Post a Comment