Sunday, June 19, 2011

عضو انجمن سبز چیا: زمین خواری در مریوان به منتها درجه رسیده است

 بزرگنمایی

http://isdle.ir/news/index.php?news=6027
سبزپرس- گروه منابع طبیعی: گزارش های محلی از منطقه مریوان حاکی از آن است که زمین خواری در این منطقه به شکل بی سابقه ای در حال انجام است. منابع محلی می گویند که زمین خواران از نابودی جنگل به شیوه های گوناگون برای رسیدن به هدفشان استفاده می کنند.

باخیشی، از اعضای انجمن چیا، در گفت و گو با سبزپرس با بیان این مطلب گفت: از آن جا که مریوان شهری مهاجرپذیر است و نیز نقشه هایی که از شهر مریوان موجود است مربوط به دوره پیش از انقلاب است، زمین خواری در این منطقه به شدت امکان انجام شدن دارد و البته انجام می شود.
به گفته باخیشی، زمین خواران برای استفاده از زمین ها اقدام به از بین بردن عرصه های جنگلی می کنند که آتش زدن عرصه ها یکی از اقداماتی است که در این راستا انجام می شود.
این فعال محیط زیست در استان کردستان در مورد اقدامات دیگری که زمین خواران در منطقه  مریوان انجام می دهند، گفت: یکی از این اقدامات این است که اقدام به تخریب تپه ها می کنند و بعد خاک تپه های اطراف را روی درختان خالی می کنند و به اصطلاح درخت را خفه می کنند.
او با اشاره به موارد زیاد آتش سوزی که اخیرا در مریوان رخ می دهد، گفت: یکی از مواردی که در این میان وجود دارد، آتش زدن عرصه های جنگلی است. این کار بابت آن است که آتش افروزان بعد از تخریب و آتش زدن جنگل ادعا کنند که عرصه متعلق به منابع طبیعی نبوده است.
او اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است که مدعی العموم و دولت کمترین واکنش را به این اقدامات نشان می دهند و اساسا جریمه ای که برای این اقدام در نظر گرفته شده بسیار کم است به این معنا که متخلفان یا برای مثال دو ماه در بند هستند یا 500 هزار تومان جریمه می شوند./ ن.ح

 

No comments:

Post a Comment